torsdag 29 juli 2010

huuuur va de häär då?

Igår följde en fluga efter mig hela dagen på jobbet, den surrade runt mitt huvud och följde med mig ner till personalrummet. Hela dagen.
Idag kröp en spindel (en såndära långbenig) på min hals och ner på min axel när jag stod vid maskinen. Ni som varit med om det vet vad jag pratar om när jag säger att jag sen "kände" spindeln krypa på mig resten av dagen.
Sprang till och med ner och strippade av mig skjortan och försökte skaka av spindeln som inte va där..
När jag kom hem låg en död geting på mitt golv (antagligen den som i 2 veckor inte fattat att den inte ska vara inne hos mig, utan ute bland blommorna) och några minuter senare går en geting på golvet.
Jag plockar upp den vandrande saken med mitt glas och min busstidtabell, som fungerar perfekt som utkastare, och beskådar getingen nöjt stående på 4:ans buss mot Gunnesbo och putsar de bakre regionerna (vässar gadden?).
Eftersom jag biffade till musklerna samt städade mitt hem, var det dags för en dusch. Men det tar inte många minuter innan jag upptäcker att jag inte är ensam..
En FET jävla spindel kryper upp längs duschdraperiet. Alltså en sån med en kropp som min tumme, och lite luden.. Eftersom jag har minimalt med kläder på behåller jag kylan och drar bort draperiet och blir klar med mitt. Jag hämtar de trogna utkastarna och smackar iväg även denne besökare.

NU RÄCKER DET!!!!!!
STOP BUGGING ME!!!

Btw: hade min fina xpeia x10 i fickan på jobbet, oturligt nog blev den lite blå eftersom pennan jag hade i fickan inte var tät.. Hur mycket otur får man ha? Bläckskada på mobilen... =(
Och mitt lår är blått....

Har dessutom blivit befordrad på jobbet så nu är man mini-boss!
Woooooop!

3 kommentarer:

  1. Why did the spider hide behind a tree when Mika came walking?


    Because he was a spy-der!

    SvaraRadera
  2. När jobbar du då? Jag vill ha kaffe!

    SvaraRadera
  3. Fanny: inte ok...

    Marie: jobbar oftast.. :) Välkommen!!

    SvaraRadera