måndag 12 juli 2010

in i dimman...

Blev så lycklig igår när Iniesta gjorde segermålet att jag nästintill svimmade på plats.
Tältet i folkets park var fyllt med ca 500 pers, och med tanke på den värmebölja vi nu upplever så var det otroligt kvalmigt och dant. Detta fick konsekvenser när jag kastade mig upp i luften efter många minuters krampaktigt greppande om stolen, och skrek ut mitt segervrål. Blodtrycket tyckte att jag skulle sätta mig ner en stund, genom att ge mig lite lätt böljande känsla i kroppen.

Apropå böljande saker. Befann mig idag i Helsingborg för att lapa sol med Johanna, när något helt bisarrt inträffar. Tänk er att ligga och sola, och så helt plötsligt får du en känsla av att solen försvann.. Och då pratar jag inte bara om att den för tillfället gick i moln, utan att den försvann på riktigt.. Tänk er då att öppna ögonen och inse att du befinner dig i en tjock dimma! Från strålande sol, till tjock dimma på noll sekunder. Det var som om domedagen var nära, eller från någon scen ur Harry Potter.
Dimman försvann efter 2 minuter, och lämnade många frågande om vad de just varit med om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar