onsdag 7 juli 2010

Gud vad hetsiga vissa är om bloggningen! Låt mig blogga när jag vill, ok! ;)
Men att jag kanske är lite seg, skulle inte vara helt osant att säga.


Helgen har återigen spenderats i göteborg, denna gången lockade jag med mig två småbröder och en styck pappa. På något sätt hamnade det på min lott att "underhålla" Tobias och Hannes på Liseberg i torsdags, och ni som känner mig vet att jag gör mig allra bäst som väskhållare och övervakare på denna attraktionsplats.

Jag sträckte mig till att åka Flumeride (där jag krampaktigt tryckte mig bakom Tobias rygg och blundade samtidigt), samt att förnedra de små liven i spelhallen. (Ytterligare en parantes här är att jag igår fick ett sms av Fanny, där det meddelades att hennes kusin som är typ 10 hade kommenterat en tjej på Liseberg genom att stämpla henne som "nästan lika feg som Mika").
Man kan inte vara coolast hela tiden, det är bara så. Även solen har sina fläckar.

Anywho..

På liseberg kom vi i vart fall fram till att Tobias var "identical hand-twin" med Michael Jackson, och eftersom våran far bestämt kallar sig för "Kingen" (och har gjort sedan jag var liten), har nu Tobias att tappat all sorts ödmjukhet och titulerar nu även sig själv som "Kingen". Kingen av vad vet jag inte.

En viss fröken Norlin fyllde 21 och det firades någon dag försent med fantastisk presentutdelning som innehöll allt från en diskokula till betakaroten-tabletter. Men den bästa var kanske gitarren, som Hannes och Kingen Sr. briljerade på under följande dagar. Av mig hade hon några dagar tidigare fått en finfin bakmaskin, som skall servera mig med massa goda saker under hela hösten och vintern. Varför köpa något som man inte kan ha nytta av själv? Alla handlingar är i grund och botten egoistiska, eller hur?

Apropå köpande, så hamnade vi på IKEA och där det av någon anledning spenderades mer pengar än vad som var tanken. Men jag har nu alldeles självan satt upp spotlights i mitt vardagsrum, något jag är mäkta stolt över. Nu ska jag bara få upp hyllorna i hallen, den som har en betongborr, raklinje-grej och kunskap inom området är hjärtligt välkommen hem till mig.

Bilder från veckan:



En vass-stol.....


Lika som bär?


Nakne kocken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar