måndag 28 juni 2010

"Vågar man inte, så vinner man inte!"
Detta är ett uttryck som inte fungerar i poker, det fick jag lära mig den hårda vägen nu under midsommar. På något sätt slutade det alltid med att jag förlorade alla mina marker, men jag vägrar tro att det berodde på att jag var dålig. Mer övermodig kanske. Är hellre den galna än den kassa
.

Hela veckan har rusat fram:
  • Jag har tydligen köpt en ny mobil, och det berodde inte på att min gamla sagt sitt (den har varit trogen i 5 år) utan för att jag hade My med mig in i nordstan. Dåligt drag för ekonomin.
  • Jag har vunnit en Gott&Blandat-påse på liseberg. Den vinsten kostade ca 200 kronor, och även där var My med.
  • Jag har plockat gräslök, inte illa för ett inbitet betongbarn
  • Jag har missat massa fotboll....
  • Jag har kastat en stövel så långt jag kan. Vilket inte blev så långt jag ville..
  • Jag har plockat blommor
  • Jag har kramats på en brygga i solen, och gillat det!
  • Jag har kastat ner kungen i kubb... I fel läge...
  • Jag har drömt att jag var en äkta cowboy som var lite rebellisk och cool. Kan ni se det framför er?
  • Jag har agerat spelarfru med goda resultat eftersom Fanny vann årets midsommartävlingar.
Landade i Malmö runt halv tre och skulle röntga knät igen, sedan vidare till ortoped som meddelade att inget var trasigt men att the big chief ska kolla på mig också eftersom något är konstigt. Det nya budet är ett senfäste men jag är nöjd att jag slipper operation!
Väl hemma insåg jag att frysen haft en liten glänta öppen så nu sitter jag och lyssnar på droppandet vid avfrostningsproceduren.

Imorgon börjar jag 6.30, då kommer man till ett helt nyrenoverat jobb!
Jag e taggad!

3 kommentarer:

  1. Att du köpte ny mobil tar jag helt och hållet kred för! Hoppas den funkar fint ;)
    Men att du spela upp pengar på liseberg får du lägga på Ida..även om jag förgyllde din dag med min närvaro!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar det här inlägget, Mika.

    Blogga mer!

    SvaraRadera